اتصال نرم افزار داروخانه به سامانه تبادل اطلاعات سلامت HIX

سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت HIX یک میان افزار پیام گرا است و وظیفه آن انتقال امن اطلاعات نسخ در قالب پیام های الکترونیکی بین سامانه های نرم افزاری در حوزه بهداشت است. سازمان محترم غذا و دارو متولی راه اندازی این سامانه می باشد. این سامانه در آذر ماه سال 94در داروخانه های منتخب استان سمنان به صورت آزمایشی راه اندازی گردیده و اینک با گذشت چندین ماه طبق اطلاعیه های وزارت بهداشت کلیه داروخانه ها میبایست نسبت به ثبت اطلاعات ضروری در سامانه ثبت داروخانه ها به منظور اتصال به HIX اقدام کنند.
برای فعال شدن اتصال به سامانه HIX میبایست مراحل ذیل را دنبال نمایید.

  1. در مرحله اول میبایست کد HIX دریافت شود.این کد یکتاست و هر داروخانه می بایست با ثبت نام در سایت سازمان غذا و دارو کد اختصاصی خود را دریافت کند. اگر تاکنون کد اختصاصی داروخانه خود را دریافت نکرده اید لازم است با در اختیار داشتن شماره مجوز های تاسیس و مسئولین فنی داروخانه و سایر اطلاعات مرتبط در سایت http://pharmacy.fda.gov.ir/default ثبت نام کنید.
  2. در مرحله بعد لازم است تا کامپیوتر هایی را که از آنها برای ارسال اطلاعات نسخ به سامانه HIX استفاده خواهد شد را در سامانه رجیستر نماییم که بدین منظور ما نرم افزاری را آماده کردیم که از این قسمت دریافت می کنید. پس از اجرا، این نرم افزار به صورت اتوماتیک شروع به تولید کدهای مورد نیاز از اطلاعات داروخانه شما و رایانه شما میکند. و در نهایت یک کد در اختیار شما قرار می دهد،(این کد با هر بار اجرا ممکن است تغییر کند ولی مشخصات کامپیوتر شما را در خود دارد) این کد معرف داروخانه و رایانه شما به سامانه HIX است لازم به توضیح است نرم افزار بالا باید در رایانه ای که قرار است از طریق نرم افزار داروخانه به سامانه متصل شود اجرا و کد تولید کند و بهتر است به اینترنت متصل باشد. وقتی نرم افزار ارسال اطلاعات را تکمیل کرد شما دیگر کاری ندارید تا طی دو روز کاری همکاران ما با شما تماس بگیرند و نحوه ادامه کار را توضیح دهند.
  3. حال شما باید کد تولید شده را برای ما ارسال کنید. برای این کار در صورت داشتن اتصال به اینترنت می توانید از قسمت ارسال کد همین نرم افزار استفاده کنید یا کد تولید شده را کپی و به همراه اطلاعات مورد نیاز (نام داروخانه ،کد داروخانه ، تلفن داروخانه و همچنین مشخصات فردی) برای ما به آدرس info@Hakim.ir ارسال کنید. پس از ارسال کد همکاران ما اقدام به ثبت کد تولید شده و معرفی داروخانه شما در سامانه HIX می کنند.نتیجه آن از طریق ایمیل  که حاوی فرم نرم افزار است به شما اطلاع داده میشود و شما می بایست فرم مربوطه را پر کرده و برای سازمان غذا و دارو ارسال کنید.
  4. حال شما به سامانه HIX معرفی شده اید و کافیست با استفاده از یکی از نرم افزار های داروخانه که قابلیت ارسال الکترونیکی نسخ را دارد (از جمله نرم افزار داروخانه سینا) اقدام به ارسال اطلاعات کنید.

لازم به ذکر است که ما با توجه به اشراف کامل به این سامانه اقدام به تولید نسخه جدید نرم افزار داروخانه سینا بهمراه قابلیت اتصال به HIX کرده ایم. شما هم اکنون می توانید در صورت نیاز به نرم افزار داروخانه آن را از این لینک خرید نمایید.
با توجه به نو ظهور بودن این سامانه در حال حاضر این تنها و ساده ترین روش اجرایی است،امید است با مساعدت مسئولین محترم و تکمیل زیرساخت های مربوطه و همچنین ارتقا منظم نرم افزار داروخانه سینا و پشتیبانی بهنگام امکان اجرای ساده تر و سریع تر و بهبود ارسال اطلاعات در آینده ای نزدیک فراهم شود.
در صورت هرگونه سوال پیرامون نحوه اتصال به HIX ، پیگیری ثبت کد شما در سامانه و یا خرید نرم افزار داروخانه سینا با شماره 88211710 و یا Info@Hakim.ir تماس حاصل فرمایید

دوستانی که هنگام اجرای برنامه با خطا مواجه می شوند میبایست DotNet Framwork 4.5 یا بالاتر را نصب کنند.

دوستانی که هنگام تولید کد با خطا مواجه می شوند میبایست Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable (نسبت به سیستم 32 بیتی یا 64 بیتی) را نصب کنند.

لینک فایل های مورد نیاز در انتهای مطلب قرار داده شده است.

در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره 88211710 تماس بگیرید.